Tuesday, February 8, 2011

Moda vintage em postais / Vintage fashion in postcards

Os postais ilustrados nasceram em certo sentido para satisfazer os caprichos da moda. Na verdade, eles contribuiram francamente para a valorização simbólica do vestuário e dos acessórios, consagrando a moda como um fenómeno de massas. Hoje já não são propriamente a montra de mensagens de correspondência interpessoal, mas os postais continuam a ser um dos formatos de 'afixação' de imagens de moda.

Como forma de publicitar um trabalho de design de vestuário e acessórios, alguns alunos do curso de Design e Marketing de Moda da Universidade do Minho produziram uma série de seis postais alusiva a uma criação vintage inspirada nas artes artesanais do Norte de Portugal. O resultado é mais um contributo informal para o repertório visual do século XXI.




Picture postcards were in a certain sense born to satisfy the caprices of fashion. In fact, they contributed to the symbolic valorization of clothes and acessories, consecrating fashion as a phenomenon of masses. Today they are not the show window of messages for interpersonal correspondence anymore, but postcards are still one of the most appropriate formats of posting fashion images.

As a way of publicizing a work of clothes and acessories design, some students of Design and Marketing of Fashion graduation produced a series of six postcards allusive to a vintage creation inspired in the handcraft arts from the North of Portugal. The result is an informal contribution to the visual repertoire of the 21st century.

No comments: